luni, 15 februarie 2010

Interwiews !!!

Desi in textele scrise sau cele vorbite subzista o puternica ambiguitate, interviul ramane una dintre cele mai uzitate in stiintele sociale. Prin interviu cautam sa ne intelegem semenii. Interviul este o parte consubstantiala sociologiei, intervievarea fiind interactiune iar sociologia fiind studiul interactiunilor.

Cum trebuie sa fie intrebarile intr-un interviu?
1. să nu fie lungi
2. să nu fie puse mai multe întrebări deodată
3. să nu sugereze răspunsul

Modalitati de intervievare.

1. Prin telefon :
Avantaj : - este cea mai rapida metoda
Dezavantaj : - sunt foarte multe, mergând până la faptul că interlocutorul poate închide subit.

2. Prin messenger :
Avantaj :- principalul avantaj este că se reduce foarte mult timpul pe care l-am pierde cu transcrierea discuţiei de pe bandă.
Dezavantaj nu exista.

3. Prin e-mail :
Avantaj :-ingurul avantaj e, la fel ca şi pe Messenger, că se câştigă timp la transcriere.
Dezavantaj :-in cazul în care intervievatul nu înţelege întrebările nu puteţi interveni cu întrebări ajutătoare.

In data de 16 februarie 2010 in redactia Pro Sport a avut loc un interviu despre footblall cu Gal Cristian, iar redactorul a fost Gavra Narcis :

G.N: Domnule Gal v-ati nascut pe data de 27.10.1992 in Oradea. Va rog sa imi permiteti ca in numele redactiei Pro Sport sa va punem cateva intrebari referitaore la hooby-urile dvs.

G.C: Am sa va raspund la urmatoarele intrebari puse de dvs.

G.N: Va multumesc pt ca a-ti acceptat propunerea noastra.Am auzit ca jucati la o echipa de football, imi puteti spune mai multe detalii?

G.C: Da.Sunt prezent in echipa Cetatea Biharea si care se situeaza in Liga a IV-a pe locul 7.

G.N: Ce pozitie jucati in echipa de footlball ?

G.C: Eu joc la echipa mea de fotbal mijlocas central sau din cand in cand mai joc si mijlocas lateral.

G.N: Care este atmosfera in echipa de football ?

G.C: La echipa atmosfera este cat de cat buna dar ar putea fii si mai buna.

G.N: Cum va intelegeti cu colegii dvs?

G.C: Eu ma inteleg chiar foarte bine cu colegii mei din echipa ne mai distram din cand in cand.

G.N: Ce credeti ca v-a face echipa in viitorul apropiat?

G.C: Eu spre sa mearga makar la fel de bine ca si akum.

G.N: Va multumesc despre timul acordat si sper ca echipa dvs sa aiba succes in continuare.

G.C: Multumesc pentru intrebari. La revedere.

In data de 16 februarie 2010 a avut loc un interviu cu colegul meu despre viata lui:

G.C: Buna o sa facem un interviu
Te rog sa-mi raspunzi la urmatoarele intrebari.

F.R: Bine.

G.C: Ce hobby'uri ai?

F.R: Dansul.

G.C: La ce asociatie esti in prezent?

F.R: Asociatia boom box.

G.C: De cat timp practici dansul?

F.R: De un an.

G.C: Cum te caracterizeaza colegii tai de trupa?

F.R: Un tip sociabil.

G.C: In ce stare esti cu studiile de invatamant?

F.R: Momentan is la liceu clasa 11-a.

G.C: Ce facultate vrei sa urmezi ?

F.R: Inca nu mam hotarat.

G.C: Ai probleme de sanatate?

F.R: Nu.

G.C: Multumesc pentru timpul acordat. La revedere.

F.R: La revedere.

Niciun comentariu: